BATÁTY – PROČ SI JE ZAMILOVAT?!

Batáty jsou neuvěřitelně zdravé a navíc se jednoduše připravují.

Stačí je pořádně pod vodou očistit, nemusíte ani loupat, pak nakrájet na požadované tvary a péct/ vařit/ dusit dokud hezky nezměknou – což je otázka opravdu pár minut.

Hotové se dají hezky uskladnit v dóze s víčkem – ideálně pokud dózu vyložíte papírovou utěrkou, která absorbuje přebytečnou vlhkost.

S batáty zmůžete spoustu věcí, např:

  1. vzít si je na výlet/ svačinu jen tak pečené na výseče, hranolky či plátky
  2. můžete je pečené použit místo chleba – sladká i slaná verze možná – podélně nakrájené plátky jsou na toto použití skvělé
  3. můžete z nich udělat malé pizzy (plátek batatu místo těsta)
  4. skvěle poslouží jako vložka do polévky – třeba na malé kostičky
  5. prima příloha v podstatě jakémukoli jídlu
  6. 1 díl batátů : 1 díl brambor do běžné bramborové kaše, nutriční hodnota se tak vyšplhá do oblak 🙂
  7. batátové brownies
  8. batátová polévka
  9. báječně doplní fazolkové jídlo
  10. příjemně zahustí a osladí kari a jiná orientální jídla
  11. základ jednoduchého salátu, který je rychlý a i u dětí velmi oblíbený – poměr jednotlivých ingrediencí je 1:1:1:1, tedy: Smíchejte na kostičky nakrájenou oloupanou salátovou okurku, hezky zralé avokádo, tuňáka ve vlastní šťávě bez šťávy 🙂 a dušené batáty. Pak už jen trošku přisolit a jídlo je hotové!

Batáty jsou skvělým zdrojem vlákniny, vitamínů a minerálů, podporují zdravá střeva, mají vysoký obsah antioxidantů, které chrání tělo před poškozením volnými radikály a chronickými nemocemi a v neposlední řadě podporují zdravý zrak.

Jsou prostě úžasné, tak směle do nich!

Jsem specialista v oblasti funkční výživy. Mým posláním je dělat lidi zdravější a štíhlejší bez zbytečného počítání kalorií. Můj příběh si přečtěte zde >>
Komentáře