TRÁPÍ VÁS ZÁCPA A JINÉ ZAŽÍVACÍ POTÍŽE?

Mít čas od času zažívací potíže, je normální. Zácpa však normální není a je třeba ji řešit. Může totiž vést k různým zdravotním problémům.

Pocit nafouknutí, nadměrná plynatost, pálení žáhy, páchnoucí stolice…. to všechno jsou známky špatně pracujícího zažívacího traktu, nedostatku potřebných živin, přemnožení hnilobných bakterií ve střevě či nedostatečné střevní peristaltiky.

Střeva je potřeba přirozeně vyprázdnit (bez velké námahy) průměrně 2x denně. Pokud je to méně než 1x denně, znamená to pravděpodobně zácpu.

Co tedy změnit, trpíte-li zácpou?

POZOR NA:

  • nezdravé sladkosti a bílý cukr (především v nápojích)
  • vyhněte se popíjení karnitinu či ampulek s ním
  • více jak 2 šálkům kávy či čaje denně
  • vyhněte se proteinovým doplňkům (tyčinky, koktejly)
  • kořeněná a pálivá jídla
  • více jak jednu porci masa za den
  • více jak dvě porce mléčných výrobků za den (včetně sýrů)
  • tučná jídla
  • objemná jídla a následnou nepravidelnost v jídelníčku

 

JEZTE VÍCE:

  • čerstvého ovoce a zeleniny (především tmavé listové, ale i jiných druhů) a řas (přidejte do jídelníčku chlorellu nebo spirulinu)
  • chia semínek
  • dušené zeleniny jako částečnou záměnu za přílohu
  • hustých zeleninových polévek

 

DALŠÍ DOPORUČENÍ:

  • pijte – dospělý člověk by měl v průměru vypít 2,5 l denně
  • ihned po probuzení vypijte na lačný žaludek sklenku vlažné vody (ideálně s citronem a lžičkou mladého ječmene)
  • hýbejte se každý den – procházka, běh, plavání, brusle, co je jen libo
  • naučte se vyměšovat ráno, ještě než vyrazíte z domu – je to jen otázka cviku
  • nestresujte se
  • pokud potřebujete jít na velkou, neodkládejte to a pokud je to jen trošku možné, jděte ihned
  • NEBERTE PROJÍMADLA!!! Vaše tělo by si na ně mohlo snadno vzniknout a přestat se snažit úplně

 

Pokud vás napadají nějaké otázky, řešíte své zažívání již delší dobu a stále nic nepomáhá, neváhejte mi napsat, ráda vám poradím.

Komentáře
  • Nadpis formuláře

    Text formuláře

  • Kategorie