OPRAVDU DOSTATEK SPÁNKU OVLIVŇUJE HUBNUTÍ?

ANO, JE TO TAK!

Pokud nekvalitně či nedostatečně spíte, rozhodně nečekejte divoké hubnutí! Dostatek spánku je důležitý pro zdraví, pohodu a váhu, stejně jako správné jídlo a cvičení.


„Nespaním“ v podstatě programujete mozek, aby se v budoucnu špatně rozhodoval. Nespaním blokujete činnost v čelním laloku mozku, v
místech rozhodování a impulsní kontroly. Následná realita vypadá asi tak, že je mozek trochu jako opilý a vám následně chybí duševní jasnost, abyste se mohli rozhodovat správně.

Pokud jste přetažení, vaše centrum mozku se odměňuje a hledá něco, co ho potěší, co mu udělá radost (ano – mozek to má úplně stejně jako vy :)). Takže, i když jste schopni odolat nezdravému jídlu a uspokojit obsah žaludku něčím rozumným, váš nevyspaný mozek dost možná bude tvrdě trvat na nemalém zákusku po vydatném obědě.

Zatímco jste uplynulou noc téměř nezamhouřili oka, vaše tělo vařilo dokonalý hormonální recept na zvýšení tělesné hmotnosti.

Podívejme se na pár výzkumů:

Například studie publikovaná v americkém časopise Journal of Clinical Nutrition zjistila, že když lidé nedostatečně spí, zvyšuje se výskyt nočních jídel, která jsou jak jinak než hutná, bohatá na sacharidy.

V jiné studii provedené na univerzitě v Chicagu si účastníci s nedostatkem spánku vybrali dvojnásobně tučné občerstvení než ti, kteří spali alespoň 8 hodin denně.

Další studie zjistila, že málo spánku vede k větším porcím všech jídel během dne.

Spánek je jako výživa pro mozek. Většina lidí potřebuje každou noc 7 až 9 hodin. Spěte méně, a vaše tělo bude reagovat způsobem, který povede i ty nejzatvrzelejší dietáře přímo k energeticky hutnému jídlu, ze kterého se snadno získá velká spousta energie.

Málo kvalitně prospaných nocí ovlivňuje metabolické procesy v těle každého z nás. Během pouhých čtyř dnů nedostatečného spánku je schopnost vašeho těla například zpracovávat inzulín – hormon potřebný ke změně cukru, škrobů a dalších potravin na energii – velmi oslabena a kleslá i o více než 30%. Glukózová tolerance je jedním z rizikových faktorů cukrovky 2. typu. Současně s tím dochází k negativním změnám hormonů regulujících pocit hladu a ke zvýšení chuti k jídlu.

Tak například hormon kortizol = hormon, který velmi rád ukládá tuk. Kortizol patří mezi stresové hormony a přímo ukázkově se tvoří při dlouhodobějším nedostatku spánku, dlouhotrvající duševním stresu, přehnaném cvičení (vysoká intenzita a dlouhé trvání) a abnormálním omezováním kalorického příjmu. Pokud tedy dáte přednost jiné aktivitě před vydatným spánkem, nedivte se pak, že vaše nadměrná hladinka kortizolu vás vybudí k přejedení se hloupostmi a následný nadbytek energie pak pečlivě uklidí do tukových zásobiček. Ve stresu všichni zkrátka automaticky saháme po potravinách nutričně prázdných, které nás nutí jíst víc a víc, protože jejich kvalitativní hodnota nedokáže uspokojit naše základní denní potřeby.

PRŮMĚRNÁ DOBA SPÁNKU ČTYŘI HODINY ZVÝŠÍ POCIT HLADU O 25 % UŽ BĚHEM DVOU DNÍ!

Zkrátka spánek přímo ovlivňuje stav, v jakém se právě teď nacházíte. Jste štíhlí nebo máte nějaký ten špíček navíc? …možná bystě měli víc spát, ať je vám v uplém oblečení hej.

Mnohdy je potřeba si dát do souvislosti se svým tělem daleko víc věcí než jen samotné jídlo.

TAK DOBROU NOC 😉

NAPIŠTE ČI ZAVOLEJTE

ráda vám pomohu s jakýmkoli neduhem, který vám narušuje vaši životosprávu  - osobně či online, pokud nejste z Prahy a okolí

Tel: 732 904 047

Mail: info@fitarian.cz

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.