MLÉKO: ZDRAVÍ NEBO JED?

Když se řekne mléko či mléčné výrobky, drtivou většinu z nás napadnou pevné kosti, vápník, bílkoviny, vitaminy… Ale je tomu opravdu tak? Potřebujeme mléko k životu? Je možné, aby nám mléko škodilo?

Ať už je váš názor jakýkoli, najděte si čas a mrkněte na video přiložené níže. Možná budete překvapeni tak trochu jinou realitou, než jaká nám je předkládána v tisku či v televizi.

Ze studie provedené v průběhu 12 let na 78 000 ženách vyplývá, že ženy, které pijí dvě a více sklenic mléka denně, má 1, 45krát vyšší riziko zlomeniny kyčelní kosti v porovnání s těmi, co pijí 1 sklenku a méně za týden. Další studie uveřejněná v magazínu Pediatrics (lékařský časopis americké pediatrické akademie, sledovala 6 let velkou skupinu dívek ve věku 12-18 let. Výsledky ukázaly, že příjem vápníku, který se pohyboval mezi 1 500-500 mg/ den nebyl spojen s minerální hustotou kyčelních kostí, ani s celkovým nárůstem kostní hmoty. Mnoho dalších studií poukazuje na „vedlejší účinky mléka“ – zvýšené riziko rakoviny prostaty a vaječníků, obezity, cukrovky a chorob srdce.

CO VÍME O VSTŘEBATELNOSTI VÁPNÍKU?

  • RŮŽIČKOVÁ KAPUSTA …. 63,8 %
  • BROKOLICE ………………… 52,6 %
  • KRAVSKÉ MLÉKO………….32 %

Šálek mléka obsahuje 300 mg vápníku, ale pouze 32 % (96 mg) je biologicky využitelných. Navzdory tvrzením biologického průmyslu můžete získat stejné množství vápníku např. z 1 1/2 šálku vařené brokolice nebo 1/2 šálku sezamových semínek. Máte-li málo pohybu, solíte, pijete colu či jíte-li živočišné produkty, vaše kosti tím mohou trpět. Mnoho studií ukázalo, že čím více živočišných bílkovin konzumujeme, tím více mléka ztrácíme.

CO VÍME:

– ZEMĚ S NEJVYŠŠÍ SPOTŘEBOU MLÉKA – USA, Švédsko, Finsko, Anglie

– ZEMĚ S NEJVYŠŠÍM VÝSKYTEM OSTEOPORÓZY – USA, Švédsko, Finsko, Anglie

POTRAVINY, JEJICHŽ KONZUMACE ZPŮSOBUJE VYLUČOVÁNÍ VÁPNÍKU MOČÍ:

– Káva, živočišné bílkoviny a sůl.

– Množství vápníku vyloučeného močí u ženy po snědení hamburgeru – 28 mg.

– Množství vápníku vyloučeného močí u ženy po vypití šálku kávy – 2 mg.

Pokud byste se rozhodli zatočit s tímto živočišným nápojem, doporučuji třeba rostlinný nápoj z mandlí, rýže, domácí ovesné

kráva mléko či např. kokosové. Po nějakém čase (jde přeci jen o zvyk) si ani nevzpomenete, že jste jej kdy pil Rostlinný nápoj se vám stane plnohodnotnou náhradou Zajímavý článek o dalších účincích mléka přikládám zde.

MUDr. William Ellis, specialista filadelfské kliniky pro choroby kostí. Věnoval se výzkumu vlivu mléka na lidský organizmus 42 let. (1978 – The Healthiview): „Mám laboratorní a klinické důkazy, že kravské mléko a jeho produkty jsou škodlivé jak pro dospělé, tak i pro děti. Sám jsem měl rád mléko, sýry a zmrzlinu, ale už tyto výrobky nekonzumuji,  protože vím, že to není vhodná strava pro lidi. V homogenizovaném kravském mléce je obsažen enzym xantin oxidáza (XO), který napadá srdce a srdeční artérie a je jednou z ověřených hlavních příčin srdečních potíží v tzv. civilizovaném světě. Tisíce krevních zkoušek, které jsem během své klinické praxe provedl prokázaly, že vápník z kravského mléka není v lidském těle dostatečně metabolizován a proto lidé pijící kravské mléko mají nenapravitelně sníženou hladinu vápníku v těle. Tragikomickým omylem lékařů je, že na údajnou léčbu osteoporózy doporučují právě mléko a mléčné výrobky, které lidské kosti naopak odvápňují!!!“

Komentáře
  • Nadpis formuláře

    Text formuláře

  • Kategorie