MÁTE DOSTATEK HOŘČÍKU?

Věděli jste, že hořčík je opravdu důležitý minerál, který potřebujeme každý den? Dnes mám pro vás několik tipů, jak snadno zvýšit hladinu hořčíku. Proč?

  • Naše tělo spoléhá na hořčík! Hořčík figuruje v řadě enzymových reakcí v našem těle, včetně přeměny makronutrientů, jako jsou sacharidy, tuky a bílkoviny na energii
  • napomáhá transportu cukrů do buněk a tím se podílí na produkci energie
  • podporuje účinek inzulinu
  • aktivuje enzymy pro výrobu energie v buňkách
  • posiluje trávení
  • hořčík pomáhá předcházet křečím, arytmiím a v kombinaci s vápníkem a zinkem podporuje pevnost nehtů a vlasů
  • pomáhá udržovat tvrdou zubní sklovinu a odolnost vůči kazivosti zubů
  • zabraňuje demineralizaci kostí
  • zlepšuje paměť, úsudek, myšlení
  • udržuje v dobrém stavu kardiovaskulární systém (reguluje srdeční činnost, roztahuje cévy a zabraňuje usazování vápenatých sloučenin v cévách)
  • upravuje krevní tlak
  • řídí hladinu cholesterolu (spolu s lecitinem a vitaminem B6)
  • napomáhá při udržení acidobazické rovnováhy (rovnováha kyselin a zásad)
  • reguluje funkci štítné žlázy
  • u mužů přispívá ke správné funkci prostaty
  • potlačuje škodlivost rtuti, olova, hliníku a kadmia
  • zlepšuje snášenlivost některých léků
  • snižuje přecitlivělost na alergeny

Znamení, že nemáte dostatek hořčíku:

Protože hořčík hraje tak velkou roli ve schopnostech našeho těla regulovat hormony a při výrobě energie, pocit únavy je často prvním znamením.

Fyzické příznaky, jako jsou svalové křeče a pocit napětí, mohou také být signálem. Toužíte-li po čokoládě i v období mimo vaši periodu, možná je to právě sníženou hladinou hořčíku.

orientační test příznaků při nedostatku hořčíku

  • jste podráždění, náladoví?
  • Jste přecitlivělí na stresy?
  • Potýkáte se s nespavostí nebo špatně usínáte?
  • Nadměrně se potíte?
  • Trpíte častým nutkáním na močení?
  • Probouzíte se ráno unaveni?
  • Zdá se vám, že se příliš rychle unavíte?
  • Míváte křeče? Např. při vstávání, při protahování, při sportu?
  • Pociťujete mravenčení?
  • Trpíte závratěmi?
  • Míváte často třes víčka?
  • Stává se vám často, že něco zapomenete?
  • Míváte bolesti hlavy či migrény?
  • Špatně se soustředíte?
  • Stává se vám, že vidíte mlhu nebo body před očima?
  • Jste citliví na změny počasí?
  • Míváte často průjmy nebo máte sklon ke zvracení?
  • Jste nespokojeni se stavem vlasů nebo nehtů?
  • Máte zvýšenou hladinu cholesterolu v krvi?
  • Kazí se vám zuby?
  • Obtěžuje vás alergie nebo astma?

Jak získat více hořčíku ve vaší stravě

Možnosti jsou

  • Listová zelenina, jako je kadeřávek nebo baby špenát – zkuste přidávat do salátů nebo smoothies.
  • Dýňové a slunečnicové semínko – do salátů nebo třeba na pečivo s arašídovým máslem.
  • Edamame a sójové produkty (např. sójové sýry a boby)
  • Raw kakao – promíchejte do chia puddinku, přidejte do smoothie či ranní kaše.
  • banány, datle, meruňky, ananas

Doplňky s hořčíkem jsou snadná cesta k nápravě, ale rozhodně ne ta nejlepší ze samého začátku. Jako první krok prosím zkuste pozměnit svůj jídelníček, obohaťte jej o na hořčík bohaté potraviny a teprve poté, pakliže se nestane uspokojivá náprava, jděte do lékárny. Kontaktujte svého lékaře, pokud máte obavy nebo další otázky.

NAPIŠTE ČI ZAVOLEJTE

ráda vám pomohu s jakýmkoli neduhem, který vám narušuje vaši životosprávu  - osobně či online, pokud nejste z Prahy a okolí

Tel: 732 904 047

Mail: info@fitarian.cz

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.