KDYŽ VÁS TRÁPÍ CHUŤ NA ČOKOLÁDU…

Taky zbožňujete čokoládu? Je to něco, co prostě pravidelně musíte mít? Pokud chcete vědět, proč to tak je a jak se s tím vypořádat, pak čtěte dál.

Čokoládový absťák po obědu či večeři

Pokud jste zvyklí na dezert po hlavním jídle, patrně vaše čoko-závislost plyne především ze stereotypního chování. Dobrým způsobem, jak snížit chutě v těchto chvílích, je přechod z čokolády na něco sladkého, které je pro vás stále dobré. Zkuste vyměnit čtverečky čokolády nejprve za pár fíků, datlí či sušených švestek, dobrá varianta v této první fázi přechodu je i polovina kakaové raw tyčinky. No a až se s tím váš mlsný jazýček srovná, postupně přitvrzujte, třeba přechodem na nakrájené plátky jablíčka či čaj s troškou medu. Často je kámen úrazu v tom, že vlastně chcete jen ještě chvíli něco žvýkat, až tolik zase nezáleží na tom, co „to“ vlastně bude.

Čokoládový absťák: když je vaše energie nízká

Bohužel, sáhnutím po nějaké čokošce ve chvíli únavy nic nevyřešíte, ba naopak! Pravděpodobně budete mít rychlý výbuch energie kvůli vysokému obsahu cukru, který se rychle vyčerpá a zanedlouho se budete cítit ještě hůř , než tomu bylo na samém začátku. Místo tohoto čoko přešlapu zkuste přepnout na jídlo, které vám poskytne energii s „delší životností“, jako jsou třeba jablečné plátky s arašídovým máslem nebo jogurt  s hrstkou oříšků a kouskem čerstvého ovoce.

Čokoládový absťák: během vašich dnů

Jeden z důvodů, proč můžete v této době mít chuť na čokoládu, může být kvůli snížené hladině hořčíku. Pokud chcete uspokojit chutě, zkuste si dát pár čtverečků více jak 80% čokolády. Pokud vám nechutná, dejte si hrstku mandlí, datlí, malin či jednoduše banán a bude hořčíku habakup!

Čokoládový absťák: když se cítíte smutně nebo vystresovaně

Někdy mohou čokoládové přízraky zasáhnout do vašeho těžkého dne a vy prostě jíte a jíte… a protože tohle nikdo z nás nechce, vyrazíme na procházku, na kafe s přáteli nebo třeba na nové nehty! Rozptýlení stresového módu je klíč a čokoláda zůstane celá.

Mít trochu čokolády je v pořádku. Více jak 1/4 tabulky denně je však kompenzace nepříjemných věcí, které se nám v životě dějí a které se dají řešit mnoha jinými způsoby, než jen čokoládou.

NAPIŠTE ČI ZAVOLEJTE

ráda vám pomohu s jakýmkoli neduhem, který vám narušuje vaši životosprávu  - osobně či online, pokud nejste z Prahy a okolí

Tel: 732 904 047

Mail: info@fitarian.cz

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.