KÁVA – ZLOZVYK NEBO ZDRAVÝ RITUÁL A JAK JE TO VLASTNĚ S KALORIEMI???

Káva je hned po vodě 2. nejoblíbenějším nápojem na světe, přibližně se jí ročně vypije 500 miliard šálků.

Má za sebou také už pěknou řádku let, její historie sahá někde do období 550 př.n.l.

V dnešní době je káva pěstována ve více jak 70 zemích světa, hlavními producenty jsou Brazílie a Kolumbie, Etiopie a Indie.

Vliv konzumace kávy na lidský organismus je již po dlouhou dobu předmětem nejrůznějších zkoumání. Celá řada studií opěvuje kávu pro její pozitivní účinky, avšak velká spousta jiných studií stojí vůči těmto pozitivním závěrů v opozici a naopak vyzdvihuje negativa.

Ať už je pravda na té či oné straně, je třeba si uvědomit, že každý člověk je individualita. To je také důvodem, proč jednoho káva nabudí a udělá mu vyloženě dobře a druhého uspí či mu (v tom horším případě) dopomůže k bolení žaludku.

Při posuzování prospěšnosti či škodlivosti kávy by se určitě mělo zohlednit množství vypité kávy za den, její kvalita, kombinace s mlékem, cukrem …alkoholem  aj.

Za přiměřené pití kávy lze označit denní konzumaci 3 maximálně 6 šálků denně (ne velkých hrnků :), toto množství průměrně silné kávy odpovídá cca 300 mg kofeinu – Red Bull obsahuje 76-80 mg kofeinu.

Ještě nepražená zelená kávová zrna obsahují vodu, tuk, sacharidy, bílkoviny, vlákninu a mnohé další látky, přičemž některé z nich se během zpracování kávy (zejména pražení) mění a vznikají z nich látky nové. 

Jaké kouzelné účinky káva přináší?

(věřte nebo ne, nikdo vám je 100% nezaručí, nicméně se to poměrně hezky čte

  • Podle výzkumů jsou ženy až 6x více soustředěné po vypití jednoho šálku cappuccina.
  • Pravidelné pití kávy zaručí vytrvalost během cvičení.

Věděli jste , že největší účinky kofeinu se dostaví 30 – 60 minut po vypití?

  • Kávová zrnka obsahují vitamín niacin, který podporuje regeneraci a vlhkost pokožky.
  • Obsažený kofein stimuluje metabolismus a podporuje spalování kalorii. Po jídle je tedy doporučováno espresso, díky kterému vám bleskově slehne.
  • Káva ovlivňuje náladu, bdělost a schopnost soustředění, spánek, povzbuzuje srdce, mozek, nervy, ledviny i svaly.
  • Káva zlepšuje trávení – kofein podporuje produkci žaludečních šťáv a žluči. Pozor trpíte-li žaludečními vředy, vředy dvanácterníku či jiným onemocněním trávícího ústrojí. V tomto případě je lepší si kávu odpustit.

A jak je na tom káva a kalorie?

  • Káva rozpustná – 8.8 kJ/ 220 ml
  • Káva s mlékem bez cukru – 150 kJ/ 220 ml
  • Káva s cukrem a mlékem – 370  kJ/ 220 ml
  • Capuccino 150ml espresso+75ml plnotučného mléka – 220kJ
  • Káva 3v1 – 327 kJ/ 20g (pytlík)
  • Dolce Gusto Latte Macchaito – 357 kJ/ 220 ml
  • Mr.Brown ledová káva – 452,5 kJ
  • Alžírská káva – 1235 kJ/ 250 ml
  • Vídeňská káva – 1500 kJ/ 200 ml

Nudíte se? Je libo kreslení do kávy?

Pokud se budete chtít dozvědět trošku víc o kávě, případně si udělat zajímavé odpoledne, navštivte MUZEUM KÁVY.

Češi vypijí průměrně tři kilogramy kávy za rok. To ale není nic ve srovnání s Finy, kteří za rok vypijí průměrně 11 kilogramů.

Co o vás vaše oblíbená káva prozradí?

  • Silné espreso s malou čepicí mléčné pěny – upřímnost, chybí představivost.
  • Cappuccino – dětinskost, hravost.
  • Macchiato – bystrost, ambicióznost, nadšením pro práci, rychlost.
  • Vídeňská káva – požitkářství, citová závislost.
  • Caffè mocha – naivita.
  • …A čaj? Ten si dávají lidé dbající na své zdraví… ranní ptáčata, co rádi hloubají.

Jakou kávu máte nejraději? Máte nějaký oblíbený kávový recept?

Napište mi, ráda jej uveřejním !

Komentáře