CO TO VŠICHNI MAJÍ S TÍM KOKOSOVÝM OLEJEM?

JEDNOU JE ŠPATNĚ MÁSLO, PAK ZASE VEJCE, PŘED NĚJAKÝM ČASEM SE PRO ZMĚNU HOOODNĚ PROPÍRAL KOKOSOVÝ TUK. Nechápu, proč dostal takový náklad kritiky?!

Každý má právo na svůj pohled na věc, tohle je ten můj:

Panenský kokosový olej má krásné přednosti, které z něj dělají potravinu s jedinečným efektem na lidské zdraví. Nejvíc nepřátel si ale podle mě nadělal hned ze dvou důvodů:

  1. neobsahuje tolik dvojných vazeb, kolik bychom si v této moderní době, kdy jsou nesmírně trendy n-3 MK (omega 3 mastné kyseliny), představovali.
  2. Panenský kokosový olej je často házen do jednoho pytle s palmovým olejem. Oba tyto druhy pocházejí z palmy, je v nich ale neskutečný rozdíl:
    1. Panenský kokosový olej je získáván za nízké teploty.
    2. Při jeho výrobě netrpí deštné pralesy a ani žádné opičky, které v nich žijí.
    3. Je plný funkčních látek, které s tělem umí přímo divy!
    4. Cena je díky zmíněným bodům výše trochu vyšší.

Palmový olej má všechny 4 zmíněné body úplně opačně. Tělo trpí, pokud jej jíte. Palmový olej se vyrabí za vysokých teplot z ošklivých zbytků kokosů. Vysoké teploty jsou nutné na redukci nepěkných pachů a vybijí vše funkční a hezké, co v oleji kdy bylo. Opičky a deštné pralesy umírají. Jestliže jste příznivcem sladkostí a různých slaných pochutin běžně se vyskytujících v obchodech, věřte mi, že palmového oleje sníte opravdu hodně. 🙁 1 l palmového oleje vyjde na zhruba 50 Kč, 1l panenského kokosového asi na 600 Kč.

S ČÍM NÁM TEDY PANENSKÝ (RAW) KOKO. TUK POMŮŽE?

  • S HUBNUTÍM – mastné kyseliny se středně dlouhým řetězcem se v těle dostávají přímo do jater. Tedy než aby se ukládaly v podobě tělesného tuku, tak se spíše okamžitě přeměňují na energii. Výsledkem je podpora „spalování“ jídla (termogeneze), která zase nakopne metabolismus – tohle všechno vede nakonec k podpoře úbytku hmotnosti.
  • S VÝKYVY HLADINY KREVNÍHO CUKRU – jak sacharidy, tak i kokosový tuk dokáží tělu dodat rychlou energii. Kokosový tuk ve srovnání se sacharidy ale nevyvolává prudký nárůst hladiny inzulinu v krvi.
  • S TEPELNOU ÚPRAVOU JÍDEL – pokud chcete upravovat jakoukoli potravinu za vysokých teplot, sáhněte buď po koko.oleji nebo po sádle. tyto 2 zdroje jsou díky jejich složení MK nejvhodnější (s tím rozdílem, že koko.tuk nemá cholesterol).
  • S PLÍSNĚMI A VIRY – kolem 50 % koko.tuku tvoří zázračná kyselina laurová (tato MK se vyskytuje třeba např. i v mateřském mléce), lidé dokáží přeměnit tuto MK na látku zvanou monolaurin, která účinně působí proti virům a bakteriím. Nejen proto je panenský koko.tuk tak skvělým pomocníkem při zvládání kvasinkových infekcí.
  • SE ZÁNĚTY – jak už bylo zmíněno, koko. tuk umí zrychlovat metabolismus. Pokud je rychlý metabolismus, je zároveň i rychlý uzdravovací proces v těle a tempo obnovy buněk – imunitní systém je následně jako celek výkonější. Jakmile je imunitní systém v pořádku, tělo je méně náchylné k zánětu.

Nechtějme prosím po všech zdrojích tuku, aby překypovaly omega 3 mastnými kyselinami. Není důvod se přejídat jednotlivými složkami potravy, o kterých se domníváme, že jsou zdravé. Třeba někdo za 5 let řekne, že to byla špatná cesta.

Na poctivém másle je hezké to, jak voní, jak chutná …to že obsahuje cholesterol je prostě fakt. Bez cholesterolu by máslo nebylo máslem. Cholesterol je náš kámoš, nesmíme to s ním ale přeháněn, tak jako se vším v životě. Věřím, že chápete, co tím myslím.

Kokosový tuk je Mr. Úžasňák, co dokáže zatočit s přerostlými bakteriemi a všelijakými houbami v těle, Možná by o tuto schopnost přišel, pokud by měl složení MK jako ryby. Kdo ví?

PROTO PROSÍM, UŽÍVEJTE SI PESTRÉHO VÝBĚRU POTRAVIN, KTERÝ NÁM TATO DOBA NABÍZÍ. POKUD BUDETE JÍST STŘÍDMĚ A BAREVNĚ, NEBUDETE SE MUSET TRÁPIT S OBSAHEM JEDNOTLIVÝCH PRVKŮ V KAŽDÉM JÍDLE.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.