8 JEDNODUCHÝCH VĚCÍ, KTERÉ VÁS UŽ DNES UDĚLAJÍ ŠŤASTNĚJŠÍMI

Štěstí je stav mysli, definovat jej proto není jednoduché. Co dělá radost jednomu, druhého ani nenadchne a naopak.

I když je pocit štěstí velmi individuální, existují věci, u nichž je efekt prakticky okamžitý a které může každý z nás udělat už dnes. Pojďme si na ně společně podívat!

1.       TROCHA TOHO POHYBU

Fyzická aktivita je jedním z nejlepších způsobů jak překonat špatnou náladu. Sice to občas bude chtít pevnou vůli, ale věřte, že vás pohyb udělá šťastnějšími, zvýší vám úroveň zdraví prospěšných chemických látek v mozku, jako je např. serotonin, dopamin, noradrenalin a jiné, které pomáhají vyrovnávat stres a vypořádávat se s úzkostmi.

2.       SPÁNEK

Nedostatek spánku podporuje rozpomínání se na nepříjemné vzpomínky a vyvolává negativní emoce, jako jsou strach a hněv. Tak třeba krátkou siestou v odpoledních hodinách si můžete snadno zvýšit psychickou pohodu a výkonost po zbytek dne.

Spíte bez probuzení celou noc? Vstáváte odpočatí? Pokud ne, zamyslete se nad tím, co by vám spánek mohlo zlepšit. Třeba se jedná jen o to, že vaše psychické tělo je k smrti utahané, ale to fyzické má energie na rozdávání z důvodu absence sportu, a proto vám nedovolí usnout.

Nedostatek spánku je spojen s mnoha duševními poruchami a má úzkou souvislost s optimismem, sebeúctou či se schopností řešit obtížné problémy.

3.       SPRÁVNÉ KRMENÍ NEJEN TĚLA, ALE I VZTAHŮ

Přátelé a rodina znamenají vše, co v životě máme. Vztahy, pokud se o ně důkladně staráte, dokáží harmonizovat všechny další části vašeho života.

Tak šup, vezměte teď hned do ruky telefon a napište někomu něco hezkého, pošlete třeba jen smajlíka, i ten zaručeně potěší!

4.       VENKU TO NENÍ ŠPATNÉ

Běžte ven, nadýchat se vzduchu a pobýt chvíli na slunci. Po pár minutách se vám zlepší nálada a okysličí tělo. V práci pak budete bystřejší a celkově výkonnější. Ze studií vyplývá, že se za pouhých 20 minut pobytu venku většina lidí cítí šťastnější (postačí však i 5 minut)

+ nejideálnější teplotou pro rozvoj příjemných pocitů je prý 14°C!

5.       USMĚV, PROSÍM!

Pokud se usmíváte na ostatní, je velmi pravděpodobné, že vám úsměv vrátí zpět. Úsměv nic nestojí a může vést k výraznému navýšení pozitivity ve vašem životě i životě druhých. I 1 ranní úsměv vám může změnit celý den, tak jen do toho!

 POZOR VŠAK NA FALEŠNÝ ÚSMĚV – ten naopak může zhoršit náladu!

6.       PLÁNUJEME DOVOLENOU

Z výzkumů vyplývá, že lidé jsou nejšťastnější ve fázi plánování jejich dovolené a že po dovolené úroveň štěstí strmě klesá k výchozím hodnotám.

Je v podstatě jedno, jestli se někam opravdu chystáte či nikoli. Prostě se zasněte, brouzdejte internetem, hledejte lákavé destinace, prohlížejte fotky… zkrátka si představte, že tento rok můžete někam vyrazit a je nutné cestu zorganizovat.

7.       KAŽDÝ DEN CHVILKU „NEMYSLET“

Alespoň na 5 minut denně přestaňte kontrolovat své myšlenky, nechte je volně plynout, nehodnoťte, nepřemýšlejte. Výzkumy ukazují, že postupně může každodenní chvilka„nemyšlení“ vést ke změnám v mozkové činnosti, díky kterým se budete cítit šťastnější, především v oblastech spojených se sebeuvědoměním a klidnější v oblastech spojených se stresem.

8.       VDĚK

Připadá vám to jako klišé? Možná ano, ale určitě je to klišé, kterým se stojí zato řídit.

Lidé, kteří jsou vděční za to, co mají, co dokázali a jací jsou, jsou obecně schopni se lépe vyrovnávat se stresem a lépe dosahují svých cílů. Nejlepší způsob, jak využít pozitivní sílu vděčnosti je vytvořit si seznam vděčnosti, kde si budete aktivně zapisovat každý den, za co všechno jste vděčni. Tento seznam vděčnosti vám zlepší náladu, podpoří optimizmus a tím i celkové zdraví.

Skutečné štěstí přichází zevnitř, záleží pouze na tom, co si myslíte. A PROTO…

 

Každý den začínejte s DÍKY za vše, co máte, protože spousta lidí to nemá a dali by za to cokoli (byť se například jedná o takovou „maličkost“, jakou je zdraví, které mnohdy považujeme za samozřejmost – až do té doby, kdy nám vypoví službu).

Uvědomte si, že každý okamžik každého dne je příležitost.

Je škoda, odkládat své štěstí až na dobu, kdy dosáhnete určitého cíle – kdy budete povýšeni nebo budete mít peníze na dovolenou. Tenhle způsob myšlení hoďte za hlavu a místo něj vědomě využijte pár minut každý den přemýšlením nad dobrými věcmi ve vašem životě.

Ačkoli zatím neexistuje žádné pravidlo nebo speciální vzorec, na základě kterého by mohl být člověk neustále šťastný, mívá štěstí snadněji ten, kdo se soustředí na rozvoj pozitivních sociálních vztahů a zábavnou práci. Získává tím tak pocit, že život má smysl…

 

A jaké jsou vaše tipy na štěstí?

Komentáře
  • Nadpis formuláře

    Text formuláře

  • Kategorie