CHCETE ZHUBNOUT? PAK SI DEJTE POZOR NA TYTO ZÁKLADNÍ PROHŘEŠKY.

NEDAŘÍ SE VÁM ZHUBNOUT?

1. LEDNA JSTE SI OPĚT ŘEKLI, ŽE BUDETE ŽÍT ZDRAVĚJI A ZATÍM SE NIC VELKÉHO NEDĚJE?

DĚLÁTE VŠECHNO MOŽNÉ PROTO, ABY NĚJAKÉ TO KILO UBYLO, ALE STÁLE SE VÁM TO NEDAŘÍ?

Možná je to tím, že příliš kladete důraz na detail a přehlížíte některý ze základních kamenů zdravého životního stylu. Ráda bych dnes v krátkosti připomněla zlozvyky, které jsou častou brzdou nejen při redukci hmotnosti.

 

  1. NEDOSTATEČNÝ NEBO ŠPATNÝ PITNÝ REŽIM

Denní obrat tekutin v těle dospělého člověka je 2,5 litru. Tento objem je tedy třeba každý den doplnit + přídavek pokud je venku teplé počasí či sportujete – tehdy je třeba připočíst dalších 0,75 ml vody na každou hodinu aktivity.

 

  1. MALÉ PORCE PLNÉ KILOJOULŮ

Ke každému jídlu přidejte hrst čerstvého ovoce nebo zeleniny, kterou snězte jako první. Takto si jednoduše zvětšíte porce a zmenšíte objem kalorií, protože toho denzitního a na energii bohatého jídla tolik nesníte.

Čerstvé ovoce i zelenina je krom vitaminů a minerálů bohatá na vodu a vlákninu, což jsou látky, které tělu nepřináší žádnou energii, avšak příjemně zasytí.

 

  1. ABSENCE POHYBUfitarián 4

Každý den mějte pohyb! Alespoň 45 minut rychlé chůze, ideálně však aerobní aktivitu. Nejen že si udržíte kýženou postavu, ale prospějete tak i svému oběhu krve i lymfy, kostnímu aparátu a v neposlední řadě svalstvu (včetně srdce).

 

  1. NEPRAVIDELNOST

Základní chybu, kterou můžete udělat je, že budete jíst s rozestupy delšími jak 4 hodiny. Krevní cukr vám tak poklesne do červených hodnot a váš mozek, který je na něm celý život závislý, si bude dělat, co se mu jen zlíbí. Výsledkem bude únava, náladovost, přecitlivělost a chutě na celou řadu nesmyslů.

 

  1. RYCHLOST

Nebuďte zbrklí, zastavte se a na chviličku poslouchejte, co vaše tělo vlastně chce.spánek

Dostatečně spěte, začněte pořádně kousat každé sousto a přestaňte řešit nedostatek času přes oběd párkem v rohlíku či kávou.

 

+ 6. PSYCHIKA V TROSKÁCH

 

Zdraví máte jen jedno! 5-10 % všech neduhů, které se vám dějí, zapříčiňují geny, avšak těch zbylých 90 % je odrazem toho, jak se o sebe staráte.

Ruku na srdce – splňujete všech 6 bodů výše? Nebo máte nějaké rezervy?

Komentáře