10 ZPŮSOBŮ JAK ZLEPŠIT JÍDELNÍČEK VAŠEHO DÍTĚTE

Zlepšení stravy vašeho dítka nemusí být náročný úkol. Zde je 10 snadných způsobů jak na to!

1. Nekupujte domů nezdravé jídlo

Pokud jsou nevhodné dobrůtky v domě, děti je budou chtít sníst. Vaše mise tedy začíná už v obchodě s potravinami. Pokud je to možné, nechte své děti doma a vydejte se na samotný nákup single. Ideální je, pokud si ještě před samotnou výpravou uděláte nákupní seznam, který vám samotným nedovolí koupit nějakou „nezbytnou“ hloupost.

2. Žádné popíjení sladkých nápojů

Věděli jste, že jedna plechovka limonády obsahuje 10 lžiček cukru?

… A ani šťáva není o moc lepší. Výsledkem konzumace doslazovaných nápojů je dětská hyperaktivita (tedy zlobení, poruchy  učení) a přibírání na váze.

Nahraďte sladké nápoje neperlivou vodou (s kapkou citronu/ limetky/ pomeranče) nebo ředěnými čerstvými džusy v kombinaci s čaji.

Vše je jen o zvyku, důležité jsou vzory v rodině, proto je více než vhodné, aby i ostatní z rodiny pili (i jedli) to samé.

3. Větší není lepší

Žijeme v době, kdy je i velikost dětských porcí nadměrná. Pamatujte si, že všechny potraviny (i ty zdravé ) mají kalorie, a pokud jich budete jíst příliš mnoho kalorií, budete přibírat na váze.

4. Vše s mírou

Řekněte dítěti (ale i dospělému), že nesmí něco jíst , a nebude chtít jíst už nic jiného. Žádné jídlo by nemělo být tabu. Zákaz jídla vede k nekontrolovatelným chutím.

5. Všechno sněz!

To nejlepší, co můžete naučit své dítě, je jíst, když má hlad a přestat, když je plné. Nenuťte dítě jíst více, než chce, i když si myslíte, že se nenajedlo dost. Naše chápání správné velikosti porce dítěte je poměrně zkreslené.

6. Vraťte se k přírodě.

Čím méně upravené potraviny, tím lépe. V podstatě se dá říci, že ať už člověk jakýmkoli způsobem upraví potravinu, v drtivé většině ji připraví o drahocenné mikronutrienty. Příroda je zkrátka ten nejlepší kuchař.

7. Plánujte dopředu

Malé množství předvídavosti může vést k velkému množstvím kalorických úspor.

Jednou týdně, zasedněte za stůl a naplánujte jídlo na následující týden. Ujistěte se, že máte všechny ingredience, které potřebujete, aby se zabránilo zbytečnému běhu do obchodu s potravinami na poslední chvíli .

8. Vyvarujte se tučných mléčných výrobků

Ano – děti potřebují vápník pro správný růst kostí. Postupně se však přichází víc a víc na to, že pravidelná konzumace (tučných) mléčných výrobků není příliš zdravá. Důvodů je hned několik – např.protože :

  • mléčné výrobky obsahují velké množství nasycených tuků
  • mléčné výrobky obsahují velké množství fosforu
  • mléčné výrobky překyselují organismus

Mnohem lepší je vápník nahradit rostlinnými zdroji, jako jsou například mandle, mák, sezam (ideální jsou tedy rostlinná mléka), květák, kakao, brokolice a další.

9. Pokud je to smažené, nejezte to

Učte své děti, že smažené potraviny jsou nezdravé. V restauraci se zaměřte na grilované nebo pečené jídlo. Skvělý způsob, jak zabránit chuti na smažené jídlo, je zachování pravidelnosti v jídle a vždy v záloze zdravější varianta pokrmu – hranolky jdou například snadno nahradit pečenými americkými brambory).

10. Začleňte pohyb do denních aktivit vašeho dítěte

Zatímco intenzivní cvičení je důležité, jakékoli zvýšení pohybu vašeho dítěte je užitečné. Podporujte rodinné procházky a projížďky na kole, zaměňte výtahy za schody…

Jak se daří vám ukočírovat vašeho malého mlsouna? Máte nějaký osvědčený tip?

Komentáře